söndag 30 september 2012

Min nya skvallerblogg

Jag brukar ju, som tidigare nämnts, roa mej med rubriker, speciellt rubriker som skriker ut nyheter om s.k kända personer.
Det finns ju så otroligt mycket att läsa om de olika personerna som syns i skvallerpressen. Och så otroligt mycket som journalisterna "vet".
För några år sedan fanns det t.ex i alla tidningar, stora uppslag om denna hemska person vid namn David Beckham som varit otrogen med barnflickan/barnflickorna mitt framför ögonen på sin fru Victoria. De skulle skiljas, hans fru var rasande, barnflickorna "talade ut" och allt var så fruktansvärt illa så det var inte klokt vad illa allt var.
Beckham förnekade, hans fru förnekade, men pressen, de "visste". För deras vänner hade minsann talat om hur det var.
Efter ett tag ebbade allt ut och paret Beckham är fortfarande gifta....med varandra alltså. De har dessutom fått fler barn sedan hans "otrohetsskandal" 
Jag kan inte hjälpa det, men jag skulle på nåt sätt vilja veta vad som EGENTLIGEN hände...?
Förmodligen ingenting om jag får gissa. Utom möjligen någon patetisk barnflicka som var jättekär i sin arbetsgivare och fick nobben.

Sen finns det ju de där rent patetiska historierna som pressen hakar på, men samtidigt inte ens verkar tro på själv.
Justin Bieber till exempel. En sextonårig kanadick som slagit igenom med buller och bång. Fast sällskap med den söta lilla flickan Selena. Han var knappt könsmogen men helt plötsligt skrek rubrikerna ut "Bieber otrogen, en annan tjej väntar hans kärleksbarn" Jo, tjena.....
(Det kom ju sedermera fram att det var nån liten tonårig tjej som "skämtat")

Jag och en som jag är släkt med och som ofta tänker lika konstigt som jag, har pratat en hel del om det här och har lekt med tanken på att starta en kändisblogg. Alltså, inte en kändisblogg som kommer med själva scoopet (Det verkar alldeles för jobbigt, dessutom kostar alla foton som man köper av paparazzirna alldeles för mycket pengar)
Men en kändisblogg som listar ut vad som VERKLIGEN hänt.

Jag ska beskriva:

Det har skrivits MASSOR om Ashton och Demi det senaste året. Ashton (34) och Demi (49) som verkade ha ett av Hollywoods starkaste äktenskap.
Helt plötsligt gick en kvinna ut och berättade att Ashton hade varit otrogen med henne. Inte bara otrogen, det hade dessutom inträffat på Ashtons och Demis 6-åriga bröllopsdag. Ojojoj. Så fruktansvärt. Dessutom stod det ju i alla tidningar så det måste ju vara sant.
Efter några veckor med konstant spekulerande och total bevakning av paret Kutcher så kungjorde till slut Demi att de skulle separera. Sen dess har den käre Ashton varit en bov i ett stort otrohetsdrama.
En månad senare ringdes det dessutom efter ambulans till Demis hem, hon togs in på sjukhus för överdos och lämnade sedermera Hollywood för rehabvistelse. Allt för att hon mådde så dåligt över Ashtons "svek". 
Har till och med läst i någon tidning att början till förfallet var att hon inte lyckades bära fram hans barn.
Hallå.....49 år? Hur brukar fertiliteten vara vid den åldern? Och borde de inte ha vetat redan från början att det kanske var lite sent för gemensamma barn? Demi har tre döttrar sen tidigare som Ashton verkar ha en jättefin kontakt med, även efter skilsmässan. Över huvudtaget verkar han vara en riktig helyllekille tycker jag. Så den där teorin att han varit otrogen vill jag sopa bort.
Här är min teori:
Demi är missbrukare. Hon missbrukar det mesta och har gjort så i flera år. Ashton och hennes döttrar har försökt hjälpa henne att dölja eländet, men till slut kom de till en gräns där det inte fungerade längre. När så Ashton flyttade rämnade allt och det blev offentligt då hon råkade ta lite för mycket.
Bevis för min teori :
Ingen av dem har sagt att han verkligen varit otrogen. Döttrarna har tagit avstånd från henne (en av dem har till och med ansökt om besöksförbud). Bilder av henne de senaste åren har visat en avmagrande, festande och desperat åldrande kvinna. Långt före Ashtons påstådda otrohet.
Hon har alltså missbrukat droger en längre tid och jag vet verkligen hur det är att leva med en aktiv missbrukare. Det gör alltså Ashton till ett helgon och inte ett otroget kräk. 
Verkar mycket smartare i mina ögon.

En annan "sanning" som jag skulle vilja ge är den om Kristen Stewart och Rupert Sanders. Alltså, den där Kristen var otrogen mot Robert med Rupert. Och Rupert var samtidigt otrogen mot sin fru Liberty. Tidningarna har ägnat många spaltmetrar åt de fyra stackars människorna. Twihearts världen över sörjde. Kristen var en skräcködla utan dess like och Robert var förtvivlad. Alla deras "vänner" talade ut med pressen och vi kunde läsa om att Kristen sms-bombade Rob så han var tvungen byta nummer. De flyttade åt olika håll. Robert tyckte si och Kristen tyckte så.....ojojoj.
Och den där stackars Rupert gick omkring med sin vigselring på medan Liberty visade sej på röda mattan UTAN vigselring. Men alla var överrens; Det var Rupert och Kristens fel. De var otrogna kräk.

Min teori:
Liberty var otrogen. När Rupert fick reda på det blev han totalt förtvivlad och ringde till sin vän Kristen som , när hon fick hans samtal, släppte allt hon hade för händer för att åka och trösta honom i hans förtvivlan. Tyvärr hanterade han sin förtvivlan lite dumt och saker och ting gick lite överstyr. (De kramades lite för mycket i hennes bil) Men mer än så var det inte.
Jag tror också att Rob visste vad som hänt och att de var förberedda när löpsedlarna kom och rymde fältet. Jag är tämligen övertygad om att det aldrig tog slut mellan dem ens.
Varför?:
Kristen Stewart har varit ständigt förföljd av fotografer i fyra år. Hon skulle aldrig göra nåt så klantigt som att möta sin älskare öppet i Hollywood. Hon vet att det inte går att smyga.
Vad gäller deras "vänner" som upplyst pressen hela tiden om var de säger och tycker, så tror jag att eftersom ingen nånsin sagt nånting om dem under de tre år som alla velat bekräfta deras "kärleksaffär" så tror jag ingen sagt något till pressen nu heller. Varken Rupert eller Kristen har erkänt otrohet heller. Kristen har offentligt bett om ursäkt för att hon var indiskret och utsatt sitt förhållande för skada, men inte för att hon varit otrogen.
Ingen har heller synts med varken varandra eller någon annan eventuell kärlekspartner under de här månaderna som spekulationerna har rasat heller FÖRUTOM Liberty som för en månad sen syntes hand i hand med en annan man i London.
Alltså....boven i hela dramat är Liberty.

Så...nu har jag beskrivit hur min kändisblogg skulle se ut. Om jag nu skulle skriva någon sån alltså, vilket jag förmodligen inte kommer att göra......för inte en käft skulle tycka att den var intressant att läsa. Utom möjligen min syster....

Undrar förresten vad det skulle stå som rubrik om det handlade om mej :
"Anna var ute och gick med hunden, mötte ingen"
"Anna tog tåget till Gävle, deltog i seminarium"
"Anna hejade fram Jungfrukustens innebandylag i Söderhamn i söndags"
"Anna har inte dejtat på över tre år"

Usch ja, jag har ett tråkigt liv. Men hellre det än att ha ett paparazzivänligt liv. Nu ska jag gå och lägga mej. Ensam.
Godnatt.

1 kommentar:

  1. Anna-Carin Eriksson1 oktober 2012 kl. 02:17

    Anna....du kan ju verkligen skriva!! även om det inte blir nån kändisblogg(jag skulle läsa)så tycker jag absolut att du ska skriva nått annat!! Lite tantsnusk...en spännande zoombithriller som utspelar sig i dom djupa Bollnässkogarna ;o)

    SvaraRadera